Fauxumerism / yalancı alışveriş

19b400028dac35b7b25ea0eb912790f1

Photo: Thomas Hawk

İnsanlar bir şeyleri almadan önce iki hatta beş kere düşünüyorlar. Ya önce online sitelere bakıp dükkandan alıyorlar ya da önce dükkandan bakıp sonra da uygun fiyata internetten alıyorlar. Bazen de bakıp bakıp, alacakmış gibi yapıp almıyorlar; buna fauxsumerism deniyor.

Fauxumerism yani yalancı alışveriş de artıyor, internetten alışverişler de.

Internet kullanımı ve internetten alışveriş yaygınlaşıyor. Trend Group’un 5 ilde 550 kişiyle 2014 yılında yaptığı bir araştırmaya göre internetten alışveriş yapanların %55’i erkekler. Market ve AVM alışverişinde kadınlar daha fazla olmasına rağmen internet alışverişi biraz daha erkek egemen.

AVM ve market alışverişi ev işlerinin uzantısı gibi görünse de bazı kadınlar için bu alışverişler biraz hava almak anlamına da geliyor. Kadınların %70-80’ninin çalışmadığı düşünüldüğünde perakende alışveriş; sosyalleşmek, evden çıkmak, uzaklaşmak ve nefes almak için iyi bir fırsat.

Erkekler açısından akıllı alışverişe olanak sağlaması, tekrar tekrar karşılaştırma yapıyor olmak, mağaza mağaza dolaşmamak, fırsatlar sunması, sahibinden almak, kendisinin de birşeyler satabiliyor olması internet üzerinden alışverişi cazip hale getiriyor. En severek aldıkları şeyler ulaşım, teknolojik eşyalar, spor ayakkabısı, araba wax’ı ve et gibi restoranların (şehir) fırsatlarıdır. Erkekler için cennetten çıkma bir alışveriş yöntemi:)

Photo: Thomas Hawk

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s