Etikete sığan konseptler

The transparent man / glassman by Franz Tschackertglassman

Sergilerdeki etiketleri içime çekiyorum resmen. Çağımızın hastalığı özensizlik ise bunlar tam tersiler; özene bözene hazırlanmışlar, en doğru bilgileri küçücük karelere sığdırmışlar.

Eserin sanatçısı, eserin adı, ebadı, materyali ve fiyatı olan etiketlerden bahsetmiyorum. Eseri kısa kısa anlatan yazıları diyorum. Etiketten öte bir konsepti, bir eğilimi, bir felsefeyi anlatıyorlar, çok güzel tanımlamalar yapıyorlar.

Yeni kelimeler, yeni tanımlamalar hatta modası geçen şeyleri öğreniyorum. Çocukların ceplerine şeker doldurması gibi cebime koyuyorum hepsini.

Bazen de eserin önüne geçebiliyor bu tanımlamalar. Kahvenin kokusunun kahveden daha güzel olması, elmanın şeklinin tadıyla yarışması gibi…

Kim yazıyor bunları, elleri dert görmesin…

etiket-1

etiket-2

Leave a Reply

